FANDOM

Ten artykuł jest poświęcony relacjom pomiędzy Sherlockiem Jakiem i jego asystentką Hermioną.

Informacje wstępne Edytuj

Sherlock Jak i Hermiona są parą głównych bohaterów serii. On - menadżer zoo, z zamiłowania detektyw rozwiązujący zagadki, ona - piękna samica gronostaja oraz wierna i zaufana pomocnica. Oboje mieszkają w paryskim ogrodzie zoologicznym, gdzie dzieje się coś niedobrego. Razem przeżywają różne przygody rozwiązując łamigłówki i szukając wszelkiego rodzaju poszlak. Po dochodzeniu zbierają trzech lub czterech podejrzanych. Po ich przesłuchaniu demaskują jednego z nich i wyjaśniają, dlaczego sprawca to zrobił.

Seria pierwsza Edytuj

Kto złamał rękę Kangurowi? Edytuj

W ogrodzie zoologicznym jest ranek, a Sherlock Jak jeszcze smacznie śpi. Jednak dzwonek do drzwi i telefon przerywają mu sen ostatecznie go budząc. Po wstaniu z łóżka nasz bohater prawie rozbudzony zastaje stojącą przed domem Hermionę. Dziewczyna wita się z partnerem i pokazuje mu niespodziankę - samochód w kolorze cytrynowym, który stoi przed domem.

Później gdy Sherlock kończy poranną toaletę, Hermiona pyta go, czy zdał kiedyś test na prawo jazdy. Ten oznajmia, że nigdy. Nagle dzwoni telefon: ktoś uszkodził Kangurowi rękę. Sherlock Jak informuje asystentkę, że do wypadku doszło w hali bokserskiej. Para naszych bohaterów po kilku minutach zjawia się na miejscu zdarzenia. Gdy Sherlock Jak sprawdza, jak ciężki jest worek treningowy, Hermiona znajduje przyczynę problemu - podkowy.

Nasi bohaterowie przesłuchują trójkę wrogów Kangura - Starego Konia, Goryla i Strasznego Chi. Podczas dojazdu do każdego z nich, kolejne próby jazdy Sherlocka Jaka kilkakrotnie kończą się fiaskiem. Po kilku godzinach bohaterowie ostatecznie demaskują Goryla. Po sprawie Sherlock Jak jeszcze raz próbuje testować samochód, lecz jego kolejna próba kończy się fiaskiem, gdyż pojazd ląduje w wodzie.

Kto pozbawił Wyjca przytomności? Edytuj

Kto okradł Fokę? Edytuj

Kto zadrwił z Rajskiego Ptaka? Edytuj

Kto pomalował Pannę Struś? Edytuj

Kto zaktał trąbę Słonia? Edytuj

Kto podtruł Geparda? Edytuj

Kto skrzywdził Pandę? Edytuj

Kto zapchlił Jeżozwierza? Edytuj

Hermiona odwiedza w domu Sherlocka, który usiłuje pozbyć się bólu zęba. Łasica namawia go, żeby poszedł do dentysty. Jednak ten odmawia. Nagle ktoś zgłasza zapchlenie Jeżozwierza. Nasi bohaterowie po dotarciu na miejsce odkrywają, że to pchły zaatakowały ofiarę. Okazuje się, że pochodzą one z sierści Kojota. Później Sherlock i Hermiona oddają pchły właścicielowi i przesłuchują go. Oprócz niego podejrzanymi są również Wielbłąd Dromader i Pan Flaming.

Po przesłuchaniu domyśla się, kto to zrobił. Ponieważ nasz bohater niewyraźnie mówi z powodu opuchniętego policzka i bólu zęba, zastępuje go jego asystentka i wskazuje Pana Flaminga jako sprawcę. Jednak ten unikając kary ucieka. Dzielny gronostaj podąża za uciekinierem. W końcu sprawca zostaje ostatecznie złapany przez Sherlocka Jaka, któremu wypadł chory ząb. Jednak okazuje się, że boli go drugi. Gdy Pan Flaming odbywa karę naprawy mieszkania Dromadera, nasz bohater odwiedza dentystę. Dzięki temu bohater czuje się lepiej. Na koniec Hermiona odjeżdża do domu samochodem, a nasz bohater pogwizdując wraca do domu.

Kto chce usmażyć Piranię? Edytuj

Kto wywołał atak kichania u Papugi? Edytuj

Kto zniszczył własność Nietoperza Wampira? Edytuj

Kto pozbawił głosu Pannę Czaplę? Edytuj

Do domu Sherlocka wpada Hermiona, która opiekuje się synem Kangura - Juniorem. Nagle dzwoni telefon: ktoś wywołał u Pani Żuraw kłopoty z gardłem. Para naszych bohaterów rusza rozwiązać zagadkę. U Doktora Dzioba badają przyczynę problemu. Okazuje się, że ktoś podmienił cukierki na truciznę. Podczas przesłuchań świadków Junior przeszkadza Sherlockowi w rozwiązywaniu sprawy. Po zdemaskowaniu Lemura maluch usiłuje podpalić detektywowi-jakowi jego but, jednak się nie udaje. Po skończonej sprawie para naszych bohaterów oddaje syna Kangurowi.

Seria druga Edytuj

Kto oślepił Żyrafę? Edytuj

Kto posprzątał Guźca? Edytuj

Kto przykleił Orangutana? Edytuj

Kto napadł na Boa? Edytuj

Kto nękał Jaka? Edytuj

Pewnej nocy Sherlocka budzi telefon od nieznanego sprawcy szukającego na nim zemsty. Nazajurz przez ten problem nasz bohater jest niewyspany i zmęczony. Po chwili w jego domu zjawia się Hermiona, która zobaczyła co się stało. Sherlock opowiada jej, że ktoś go nękał telefonem w nocy. Zdzwiniony wydarzeniem gronostaj proponuje mu, żeby poszedł się położyć, jednak ten odmawia. Później nasi bohaterowie instalują podsłuch i czekają na telefon. Wieczorem detektyw-jak znów odbiera telefon od tajemniczego dręczyciela, a Hermiona nagrywa całe zdarzenie. Wkrótce oboje przypominają poprzednią sprawę, jaka miała miejsce tydzień temu.

Następnego dnia nasi bohaterowie odkrywają, że złoczyńca dzwonił z budki telefonicznej i użył klamerki jako deformatora głosu. Następnie odbywają rozmowę z Szybkim Szopem, który twierdzi, że lunatyk zamówił sushi. Przesłuchują po kolei Bobra, Tygrysa i Papugę. Podczas przesłuchań świadków Sherlock Jak wielokrotnie przysypia. Po kilkudziesięciu minutach nasi bohaterowie demaskują Bobra, jednak ten nie poddaje się i pociera głośno swoją tablicą. Aż ostatecznie zostaje pokonany. Hermiona informuje Sherlocka, że sprawca przegrał. Ale okazuje się, że jej partner usnął.

Kto uszkodził maszynę Pani Fenek? Edytuj

Kto obrabował Pawiana? Edytuj

Kto znokautował Sherlocka? Edytuj

Kto okradł Tapira? Edytuj

W ogrodzie zoologicznym jest późny wieczór. Sherlock Jak i Hermiona oglądają pokaz fajerwerków. Sądzą, że fajerwerki są czerwone i podpala je Tygrys, ponieważ jest daltonistą. Wkrótce dla naszego zmęczonego i śpiącego bohatera nadchodzi czas spania, więc żegna się z Hermioną do jutra i idzie do swojego domu się położyć. Cisza nocna nie trwa długo gdyż detektyw-jak odbiera telefon od Tapira z zgłoszeniem zaginięcia amuletu.

Gdy Sherlock i Hermiona szybko zjawiają się na jego wybiegu, badają miejsce zbrodni. Przeszukują także kieszenie Kangura, Krokodyla i Pelikana, jednak nie znajdują przedmiotu. W drodze do domu detektyw-jak robi mały pokaz z drabiną na drodze. Jego asystentka prosi go, aby tego nie robił. Ale ten ignoruje jej prośbę.

Następnego dnia przed południem Hermiona spotyka w domu Sherlocka, który walczy ze sznurowadłami w butach. Nasz bohater wyjaśnia jej, że miał fatalny początek dnia i mnóstwo problemów od urwanej klamki do drzwi łazienki, przez rozbite lustro, aż po rozlany kubek z kawą w kuchni. Później nasi bohaterowie przesłuchują trzech gości Tapira oraz Szybkiego Szopa, który przybył do jego wybiegu zaraz po pokazie sztucznych ogni. Po dochodzeniu demaskują Krokodyla jako sprawcę kradzieży amuletu i wymierzają mu przymusową pracę w barze Sushi Express. Później Sherlock Jak i Hermiona spędzają miłe po południe. Pod koniec odcinka asystentka żegna się z partnerem do następnego razu i wychodzi.

Kto uszkodził samochód Żółwicy? Edytuj

Kto pozbawił Zebrę pasków? Edytuj

Kto doprowadził Grizzli do ataku śmiechu? Edytuj

Sherlock Jak dzwoni do Hermiony, aby poinformować o popełnionej zbrodni. Jest nią doprowadzenie Grizzli do ataku śmiechu. Nasz znajomy gronostaj mówi mu, że ma wolne i nie ma dla niego czasu. Dodatkowo oznajmia, że zastąpi ją Kangur. Następnego dnia Hermiona odwiedza Sherlocka w domu, aby opowiedzieć mu, jak minął jej wolny dzień.

Kto okradł doktora? Edytuj

Seria trzecia Edytuj

Kto zasupłał Ośmiornicę? Edytuj

Kto szantażował Szpaka? Edytuj

Kto podstrzygł Pawia? Edytuj

Kto namydlił panią Hipopotam? Edytuj

Kto ośmieszył Lwa? Edytuj

Kto namalował portrety Hermiony? Edytuj

Kto uwięził Goryla w piasku? Edytuj

Kto okradł Panią Żuraw? Edytuj

Kto doprowadził Krokodyla do łez? Edytuj

Kto nabrał Słonia? Edytuj

Kto narozrabiał w ogrodzie Skunksicy? Edytuj

W ogrodzie zoologiczny jest wieczór i w domu naszego bohatera trwa koncert, na który przybyła Hermiona. Sherlock po koncercie odkrywa, że jego asystentka go okłamywała poprzez zatyczki do uszu. Rozzłoszczony każe Hermionie iść już do domu i wypędza ją ze swojego mieszkania niechcący demolując werandę. Gronostaj szybko żegna się z nim do jutra i w pośpiechu odjeżdża samochodem.

Rano naszego bohatera budzi telefon od Panny Skunks, która zgłosiła zniszczenie krasnali ogrodowych. Detektyw-jak szybko zrywa się z łóżka. Jednak jest zażenowany tym, co zrobił źle wczoraj wieczorem. Dzwoni do Hermiony i przeprasza ją za swoje zachowanie. Później nasi bohaterowie badają przyczynę problemu w ogrodzie Panny Skunks. Ofiara przestępstwa wyjaśnia im, że ktoś przejechał obok jej wybiegu trąbiąc klaksonem z melodią "La Cucaracha", przewrócił słupek na terenie budowy powodując przewracanie się płytek wyglądających niczym kostki domina i rozlał krasnale turkusowo-niebieską farbą. Postawiają przesłuchać Panią Fenek i Lemura. Mają w swoich pojazdach identyczny dźwięk w klaksonie, ale okazuje się że jeden z pojazdów był zepsuty.

Po przesłuchaniu Sherlock Jak wyklucza dwóch niewinnych z kręgu podejrzanych o zniszczenie krasnali ogrodowych Panny Skunks. Okazuje się, że niechcący zrobiła to jego asystentka Hermiona. Za karę nasz znajomy gronostaj musi naprawić krasnale ogrodowe należące do ofiary przestępstwa. Pod koniec odcinka ponownie idzie na recital.

Kto wystraszył Bobra? Edytuj

Kto zrobił psikusa Świnkom Morskim? Edytuj

Seria czwarta Edytuj

Kto skarcił Piranię? Edytuj

Kto zamroził Panią Pingwin? Edytuj

Kto upokorzył Zebu? Edytuj

Kto oszukał Hipopotama? Edytuj

Kto skompromitował Bocianicę? Edytuj

Kto wyłączył z gry Tygrysa? Edytuj

Kto uszkodził dudy? Edytuj

Kto zniszczył kolekcję Pingwina? Edytuj

Kto zatopił tratwę Pelikana? Edytuj

Kto zacementował Panią Żółw? Edytuj

Kto ogłuszył Goryla? Edytuj

Kto porwał Hermionę? Edytuj

Sherlock Jak gra na dudach, kiedy nagle dzwoni telefon od przerażonej Hermiony. Dziewczyna prosi go o pomoc, ponieważ porywacz ją goni. Gdy połączenie się urywa, nasz bohater pędzi na ratunek asystentce. Okazuje się jednak, że ta nie została porwana, tylko ukryła się w torcie dla Sherlocka zrobionym przez Mistrza Pandę. Na końcu odcinka para się obejmuje.

Kto zahipnotyzował Kameleona? Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki