FANDOM

Sherlock Jak nagłówek
Sherlock Jak
Bohater serialu
Sherlock Jak
Sherlock jak
Informacje ogólne
Imię i nazwisko: Sherlock Jak
Przydomek:
Dubbing: Jan Aleksandrowicz-Krasko (polski)
Inspiracja:
Liczba odcinków:
Typ: jak
Płeć: męska
Wiek:
Kolor futra: brązowy z szarobeżowymi włosami
Kolor pióra:
Kolor skóry:
Rodzina:
Miejsce zamieszkania: Dom Sherlocka Jaka
Specjalność: detektyw, menadżer zoo
Pierwszy odcinek: Kto złamał rękę Kangurowi?
Ostatni odcinek:

Sherlock Jak (ang. Sherlock Yack) - postać fikcyjna występująca w serialu animowanym Sherlock Jak.

Opis Edytuj

Historia postaci Edytuj

Sherlock Jak urodził się w Tybecie koło Himalajów. Jako młodzieniec uczył się medytacji w klasztorze Xiaolin u swojego Mistrza Kondora. Ćwiczył także Jak Fu. Właściwa historia naszego bohatera rozpoczyna się w odcinku Kto złamał rękę Kangurowi?.

W ogrodzie zoologicznym wstaje nowy dzień. Zaś w środku domu smacznie śpiący detektyw-jak śni o swoim pobycie i nauce w klasztorze Mistrza Kondora. Jego senne marzenia próbuje przerwać telefon stojący obok łóżka, który zaczyna co sekundę dzwonić. Jednak nasz bohater dalej śpi bez odpowiedzi na telefon. W końcu budzi go dzwonek do drzwi.

Po wyjściu z posłania jeszcze nierozbudzony jak zastaje swoją zaufaną asystentkę, Hermionę, która właśnie pokazuje mu niespodziankę - nowy samochód. Po porannej toalecie i rozmowie z asystentką, przyjmuje pierwsze zgłoszenie o popełnionej zbrodni i natychmiast wkracza do akcji.

Charakterystyka Edytuj

Sherlock Jak jest tytułową postacią w serialu. Jest nie tylko zawodowym menadżerem zoo, ale również detektywem, który rozwiązuje zagadki kryminalne. Mieszka w luksusowym, futurystycznym domu, gdzie ma swoje własne biuro. Cechuje go odwaga, mądrość i pogoda ducha. W wolnych chwilach uwielbia grać na dudach. Nigdy nie rozstaje się ze swoim notesem i lupą. Wspomina chwile, w których podczas zajęć w klasztorze Xiaolin często dostawał od swojego nauczyciela wachlarzem w głowę. Zawsze przyjmuje zgłoszenia o popełnionym przestępstwie. Gdy do jego ucha wpadają informacje o stanie nadzwyczajnym, nasz bohater wkracza do akcji wypowiadając cytat: Och, do tego i tamtego! Już pędzę!. Taki cytat powtarzany jest w każdej sytuacji.

W trzech odcinkach (Kto nękał Jaka?, Kto znokautował Sherlocka? i Kto uszkodził dudy?) nasz bohater pada ofiarą trzech przestępstw. W pierwszym jest nękany przez Bobra, który nie pozwalał mu smacznie zasnąć przez całą noc, przez co jest niewyspany i zmęczony. W drugim natomiast zostaje znokautowany przez Świnki Morskie. W trzecim zaś jego dudy zostają zniszczone przez Węża Boa, który zaktał cementem jego piszczałki. W odcinku Kto zatopił tratwę Pelikana? początkowo panicznie boi się wody, lecz przestaje się bać, gdyż basen Słonia jest płytki.

Relacje Edytuj

Sherlock Jak w większości odcinków ma wzajemne i bardzo dobre relacje ze swoją asystentką Hermioną. W niektórych odcinkach jego relacje z gronostajem płci żeńskiej są częściowe. Wyjątkiem są odcinki: Kto doprowadził Grizzli do ataku śmiechu?, w którym Kangur zastępuje Hermionę w czasie jej wolnego dnia, oraz Kto porwał Hermionę?, gdzie detektyw rozwiązuje sam zagadkę zaginięcia jego asystentki. Nasz bohater ma również kontakt z innymi mieszkańcami zoo.

Wygląd Edytuj

Sherlock Jak ma gęstą brązową sierść. Jako młody uczeń Mistrza Kondora jest łysy, ale jako detektyw i mieszkaniec zoo jego włosy są szaro-beżowe. Jego rogi są białe. Jako młodzieniec miał na sobie strój ucznia Xiaolin w kolorze pomarańczowy. Jako dzielny detektyw chodzi na co dzień ubrany w brązowo-pomarańczowo-beżową kurtkę w kratkę, ciemnobrązowy kapelusz z czerwonym paskiem, ciemnoszare spodnie i czarne obuwie. Gdy bierze kąpiel, nosi na sobie seledynowy szlafrok. Co wieczór przed snem nasz bohater zakłada na siebie niebieską górę od piżamy. Nigdy nie wkłada dołu, ponieważ śpi zawsze w czerwonych bokserkach w białe i różowe kwiaty. Na nogach ma kapcie.

Gadżety Edytuj

  • Dudy - ulubiony instrument detektywa.
  • Notes - mały zeszyt, w którym detektyw notuje zeznania świadków.
  • Szkło powiększające - przyrząd, którym nasz bohater powiększa małe przedmioty.
  • Telefon - urządzenie, które detektyw odbiera, gdy dzieje się coś złego.

Cytaty Edytuj

  • Mówi Sherlock Jak. Och, do tego i tamtego! Już pędzę!
    • Opis: Po każdym odebraniu telefonu.
  • Nie zbliżaj się do mnie, Gorylu! Mam czarny pas Jak Fu.
    • Opis: Do Goryla.
  • Wiesz, która godzina? Kto dzwoni?
    • Opis: Po odebraniu telefonu od obcego w nocy.
  • Tygrys, on jest daltonistą.
    • Opis: O Tygrysie.
  • Czy to już pora na śniadanie?
    • Opis: Do swojego mistrza.

Galeria Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Sherlock Jak jest parodią bohatera serii książek o Sherlocku Holmesie autorstwa Arthur Conan Doyle.
  • Bohater czasami nie panuje nad sobą, gdy odczuwa ból.
  • Atrybutami bohatera są lupa i notes.
  • Słabymi stronami Sherlocka Jaka są woda, meduzy, kamery itp.

Wystąpienia Edytuj

Seria pierwsza

Seria druga

Seria trzecia

Seria czwarta

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki